Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a upravují vztahy mezi kupujícím (dále jen „Kupující“) a prodávajícím Eliškou Roztočilovou (dále jen „Prodávající“) v oblasti prodeje a výroby textilních výrobků a doplňků v internetovém obchodu Rozela. 
  2. Tyto obchodní podmínky vydala Eliška Roztočilová, IČ 14280426, s místem podnikání na adrese Stolany 18, 538 03, Heřmanův Městec, bankovní spojení: 107-2462620297/0100, tel.: +420732505262, e-mail: info@rozela.cz(dále jen „Prodávající“) zabývající se zejména výrobou a prodejem textilních výrobků a doplňků.
  3. Podmínkou nákupu v internetovém obchodě Rozela na internetových stránkách rozela.cz je akceptace těchto Obchodních podmínek e-shopu, jejichž nedílnou součástí je reklamační řád, a které jsou nedílnou součástí nabídky prodávajícího k uzavření Kupní smlouvy s Kupujícím. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím E-shopu stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem seznámil, že s nimi souhlasí a výslovně je přijímá. 
  4. Komunikace s Kupujícím probíhá elektronicky e-mailem nebo telefonicky. 

 

II. Objednávání a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
  2. Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými ve článku III. těchto obchodních podmínek.
  3. Každá smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyku.
  4. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • Prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • Vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Před odeslání objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Objednat s povinností platby.
  3. Po dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení o přijetí objednávky.
  4. Všechny přijaté objednávky prodávajícím jsou závazné.

 

III. Platební a dodací podmínky

  1. Zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit pouze bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 107-2462620297/0100 vedený u Komerční banky.
  2. Společně s kupní cenou za zboží je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.
  3. Zboží je kupujícímu dodáno prostřednictvím výdejního místa společnosti Zásilkovna.
  4. Cena za dopravné společností Zásilkovna a balné je stanovena na 85,- Kč.
  5. Dodací lhůta je vždy uvedena u každého produktu. U produktů „na objednávku“ je lhůta výroby produktů vždy maximálně 14 kalendářních dní. Zboží skladem je vždy odesláno do dvou pracovních dní.
  6. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího.

 

IV. Užívání a údržba zboží

  1. Při výběru textilního zboží je nutné, aby zvolená velikost výrobku přesně odpovídala potřebám uživatele zboží.
  2. Kupující před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování, který je uveden vždy v detailu produktu.
  3. Po celou dobu užívání zakoupeného Zboží je nutné věnovat dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto Zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např. nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu. Vliv prostředí a okolnosti užívání, které mohou snižovat životnost Zboží a Prodávající za ně nemůže nést
  4. Nevhodně zvolená velikost Zboží nemůže být důvodem k pozdější reklamaci. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu, nemůže být důvodem k reklamaci.
  5. Při údržbě Zboží je třeba dodržovat vhodné postupy, které jsou uvedeny v popisu produktu. Při intenzivním či nevhodném užívání nebo nedostatečné či nesprávné údržbě nemusí životnost Zboží dosáhnout záruční doby a může dojít k poškození či zničení Zboží běžným opotřebením (jako např. častým nošením, praním, sušením a žehlením).
  6. Za vadu Zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození vnějším vlivem nebo jiného nesprávného zásahu Kupujícího či třetí osoby.

 

V. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující má ze zákona právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
  2. V případě odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které na základě smlouvy přijal, snížené případně o adekvátní částku odpovídající opotřebení Zboží.
  3. Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího
  4. Naplní-li Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky:
    • Odeslat řádně vyplněný formulář odstoupení od smlouvy, a to e-mailem na adresu info@rozela.cz
    • Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
    • Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
    • Zboží odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené, neopotřebení, neznečištěné, kompletní a s kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.

5. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob či nedostupnosti zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy či telefonního kontaktu uvedených v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem, kterým byly peněžní prostředky přijaty.

 

VI. Reklamační řád

  1. V případě reklamace v záruční době může Kupující informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
  2. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  3. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
  4. Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
  • běžným opotřebením zboží (žmolky, dírky, apod.).
  • zánik životnosti výrobku v důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti výrobku,
  • při užívání nesprávné údržby a používání v rozporu se stanoveným účelem.
  • Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze uplatnit reklamaci.
  • používáním zboží v podmínkách, do kterých není zboží určeno (špinavé, prašné prostředí,..)
  • neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
  1. Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provádět Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: coi.cz.
  2. V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.

 

 VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
    • Má zboží vlastnosti, které prodávající popsal v detailu produktu
    • Zboží odpovídá jakostí a provedením dle předlohy (foto v detailu produktu) Vadou není posunutý vzor látky na vyhotoveném textilním zboží.
    • Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
  3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  4. Práva z vadného plnění se nevztahují na zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla cena ujednána, na opotřebené zboží způsobené jeho obvyklým užíváním či u použitého zboží
  5. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
    • Výměnu za nové zboží
    • Opravu zboží
    • Přiměřenou slevu z kupní ceny
    • Odstoupení od smlouvy
  6. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v sídle podnikání.
  7. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  8. Prodávající elektronicky informuje kupujícího o výsledku reklamace

 

VIII. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 24.02.2023.
  2. Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
  3. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.

 

Zpět do obchodu