Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a upravují vztahy mezi kupujícím (dále jen „Kupující“) a prodávajícím Eliškou Roztočilovou (dále jen „Prodávající“) v oblasti prodeje a výroby textilních výrobků a doplňků v internetovém obchodu Rozela.
- Tyto obchodní podmínky vydala Eliška Roztočilová, IČ 14280426, s místem podnikání na adrese Stolany 18, 538 03, Heřmanův Městec, bankovní spojení: 107-2462620297/0100, tel.: +420732505262, e-mail: info@rozela.cz(dále jen „Prodávající“) zabývající se zejména výrobou a prodejem textilních výrobků a doplňků.
- Podmínkou nákupu v internetovém obchodě Rozela na internetových stránkách rozela.cz je akceptace těchto Obchodních podmínek e-shopu, jejichž nedílnou součástí je reklamační řád, a které jsou nedílnou součástí nabídky prodávajícího k uzavření Kupní smlouvy s Kupujícím. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím E-shopu stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem seznámil, že s nimi souhlasí a výslovně je přijímá.
- Komunikace s Kupujícím probíhá elektronicky e-mailem nebo telefonicky.
II. Objednávání a uzavření kupní smlouvy
- Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
- Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými ve článku III. těchto obchodních podmínek.
- Každá smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyku.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- Prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- Vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odeslání objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Objednat s povinností platby.
- Po dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení o přijetí objednávky.
- Všechny přijaté objednávky prodávajícím jsou závazné.
III. Platební a dodací podmínky
- Zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit pouze bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 107-2462620297/0100 vedený u Komerční banky.
- Společně s kupní cenou za zboží je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.
- Zboží je kupujícímu dodáno prostřednictvím výdejního místa společnosti Zásilkovna.
- Cena za dopravné společností Zásilkovna a balné je stanovena na 85,- Kč.
- Dodací lhůta je vždy uvedena u každého produktu. U produktů „na objednávku“ je lhůta výroby produktů vždy maximálně 14 kalendářních dní. Zboží skladem je vždy odesláno do dvou pracovních dní.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na e-mailovou adresu kupujícího.
IV. Užívání a údržba zboží
- Při výběru textilního zboží je nutné, aby zvolená velikost výrobku přesně odpovídala potřebám uživatele zboží.
- Kupující před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování, který je uveden vždy v detailu produktu.
- Po celou dobu užívání zakoupeného Zboží je nutné věnovat dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto Zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např. nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu. Vliv prostředí a okolnosti užívání, které mohou snižovat životnost Zboží a Prodávající za ně nemůže nést
- Nevhodně zvolená velikost Zboží nemůže být důvodem k pozdější reklamaci. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu, nemůže být důvodem k reklamaci.
- Při údržbě Zboží je třeba dodržovat vhodné postupy, které jsou uvedeny v popisu produktu. Při intenzivním či nevhodném užívání nebo nedostatečné či nesprávné údržbě nemusí životnost Zboží dosáhnout záruční doby a může dojít k poškození či zničení Zboží běžným opotřebením (jako např. častým nošením, praním, sušením a žehlením).
- Za vadu Zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození vnějším vlivem nebo jiného nesprávného zásahu Kupujícího či třetí osoby.
V. Odstoupení od smlouvy
- Kupující má ze zákona právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
- V případě odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které na základě smlouvy přijal, snížené případně o adekvátní částku odpovídající opotřebení Zboží.
- Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího
- Naplní-li Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky:
- Odeslat řádně vyplněný formulář odstoupení od smlouvy, a to e-mailem na adresu info@rozela.cz
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
- Zboží odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené, neopotřebení, neznečištěné, kompletní a s kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
5. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob či nedostupnosti zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy či telefonního kontaktu uvedených v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem, kterým byly peněžní prostředky přijaty.
VI. Reklamační řád
- V případě reklamace v záruční době může Kupující informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu info@rozela.cz - odeslat řádně vyplněný formulář
- telefonicky na čísle +420732505262
- Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
- Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
- běžným opotřebením zboží (žmolky, dírky, apod.).
- zánik životnosti výrobku v důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti výrobku,
- při užívání nesprávné údržby a používání v rozporu se stanoveným účelem.
- Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze uplatnit reklamaci.
- používáním zboží v podmínkách, do kterých není zboží určeno (špinavé, prašné prostředí,..)
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provádět Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: coi.cz.
- V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.
VII. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- Má zboží vlastnosti, které prodávající popsal v detailu produktu
- Zboží odpovídá jakostí a provedením dle předlohy (foto v detailu produktu) Vadou není posunutý vzor látky na vyhotoveném textilním zboží.
- Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Práva z vadného plnění se nevztahují na zboží prodané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla cena ujednána, na opotřebené zboží způsobené jeho obvyklým užíváním či u použitého zboží
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- Výměnu za nové zboží
- Opravu zboží
- Přiměřenou slevu z kupní ceny
- Odstoupení od smlouvy
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v sídle podnikání.
- Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Prodávající elektronicky informuje kupujícího o výsledku reklamace
VIII. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 24.02.2023.
- Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.